//
you're reading...
Määratlemata

Kuidas luua head brändi internetis?

Esmalt peaksime määratlema, et kuidas defineerida head ja väärtuslikku brändi, mis aitab meil suurendada müüdud toodete kasumlikkust, pikaajalist tulu ja suurendada ettevõtte väärtust. Sarlez-Morning ja Strannegard (2004) pakkusid selleks välja nn. brand equity mõiste, mis hõlmab brändi väärtusi, milleks on:
1. brändi äratuntavus;
2. brändi lojaalsus;
3. brändi tunnetuslik kvaliteet; ja
4. brändi assosatsioon
, ehk mille poolest on kaubamärk tuntud.
Turundaja või brändispetsialisti eesmärgiks ongi just brand equity kasvatamine, mis võimaldaks luua lisaväärtust nii kliendile kui ka ettevõttele endale.

Internet on brändi loomiseks ideaalne kanal, seda muidugi juhul kui osatakse seda õigesti rakendada. Meeles peab aga pidama, et brändi loomine internetis pole sama, mis tava turunduskanaleid kasutades, kuna internet võimaldab tunduvalt enam personaliseerida turundussõnumit õigele sihtgrupile ja õigel ajal. Lisaks tuleks aga märkida, et suhteline odavus on internetist kujundanud kanali, mis on ülekuhjunud erinevatest müügipakkumistest ja brändi loomise üritusest. Selleks, et aga eristuda suurest massist, on oluline luua usaldusväärne suhe on klientidega, mis põhineks varasemal kogemusel. Isiklikult soovitan selleks offline turunduskampaaniaid!

Rääkides aga konkreetselt i-brändingust, on Simmons (2007) loonud nelja sambalise mudeli, mille hulka kuuluvad:
1. turunduskommunikatsioon; – võtmesõnaks on personaliseeritus! Püüa mõista, miks klient sinuga interneti teel suhtleb ja miks mitte. Näiteks osad kliendisegmendid või turud ei usalda internetti, kuna peavad seda ebakindlaks vahendiks informatsiooni jagamisel. Internet aga pakub sulle proaktiivset võimalust lükata ümber tajutud ohud. Ära oota, kuna klient sulle sellest räägib – enneta kõhklusi läbi pideva promotsiooni! Lisaks ka jälgi, et i-brändingu kommunikatsioon ei põhineks mainel või kuvandil, vaid informatsioonil.

2. klientide tundmine; – selle alla läheb nii pakutav toode ise kui lisateenused, mida ettevõte kliendile pakub. Siinkohal on oluline mõista, et i-brändingu puhul on kliendid pigem ratsionaalsemalt meelestatud ning emotsioonid, mis offline turundusel olulist rolli mängivad, pole niivõrd olulised. Mida sellest järeldada? Tunne oma klienti, paku talle personaalseid lahendusi (nii tooteid kui teenuseid) ning ära püüa sihtida sihtgrupist väljaspool olevaid inimesi.

3. sisu; ja – Selleks, et olla internetis edukas, pead looma usaldust ja mugavust. Teaduslikud uuringud on tõestanud, et peamisteks võimalusteks eelduste täitmiseks on saidi kasutusmugavus, disain ja turvalisus. Lisaks on väga tähtsal kohal informatiivsus ja interaktiivsed meetodid toote või brändi tutvustamisel.

4. interaktiivsus – on jällegi seotud personaliseeritusega. Internet pakub võimalusi sihtida kindlat kliendigruppi – kasuta seda! See loob kliendis usaldust, mis väljendub peamiselt müügimahtude kasvus. Lisaks võimaldavad internernetil põhinevad tehnoloogiad nagu RSS feeds selekteerida kliendile sissetulevat informatsioonide voogu. Ärata temas tähelepanu ja ära kasuta usaldust enda vastu ära!

Kokkuvõttes võib öelda, et i-bränding on suuresti seotud usalduse tekitamisega konkreetse brändi vastu. Internet on küll tõhus kanal, kuid informatsiooni üledoos on põhjustanud elarvamusi interneti kui müügi- ja turunduskanali vastu. Massist eristumiseks tuleb aga pikajaliselt vaeva näha ning luua pikaajaline suhe klientidega. See tasub ennast lõpuks ära!

Advertisements

Arutelu

8 thoughts on “Kuidas luua head brändi internetis?

  1. I have observed that in video cameras, special detectors help to maintain focus automatically.
    The actual sensors of some video cameras change in contrast, while others employ a beam with infra-red (IR) light, specifically in low lumination.
    Higher standards cameras oftentimes use a mix of both models and
    might have Face Priority AF where the dslr camera can ‘See’ the face and focus only upon that.
    Thank you for sharing your ideas on this website.

    Posted by Lorene | september 27, 2012, 7:09 e.l.
  2. I absolutely love your blog and find many of your post’s to be what precisely I’m looking for.
    Would you offer guest writers to write content for you personally?

    I wouldn’t mind publishing a post or elaborating on a number of the subjects you write concerning here. Again, awesome website!

    Posted by Visitar Pagina | juuli 7, 2013, 8:02 e.l.
  3. I am curious to find out what blog system you happen to be utilizing?
    I’m experiencing some small security problems with my latest blog and I would like to find something more safe. Do you have any solutions?

    Posted by Daniela | juuli 15, 2013, 3:45 e.l.
  4. I don’t even know the way I stopped up right here, but I believed this publish was once good. I do not know who you’re however
    definitely you’re going to a well-known blogger if you happen to are not already. Cheers!

    Posted by electric bikes | juuli 15, 2013, 10:02 p.l.
  5. It is really a nice and helpful piece of information.
    I am satisfied that you just shared this useful information with us.

    Please keep us informed like this. Thanks for
    sharing.

    Posted by Exilis Vadnais Heights | juuli 26, 2013, 2:08 e.l.
  6. What’s up to all, it’s in fact a nice for me to go to see this website, it includes important Information.

    Posted by jabarijaser.com | juuli 31, 2013, 12:11 e.l.
  7. We stumbled over here from a different page and thought I might check things out.
    I like what I see so i am just following you.
    Look forward to looking over your web page for a second time.

    Posted by SharePoint Development | august 14, 2013, 8:34 e.l.
  8. Good web site you’ve got here.. It’s hard to find good quality writing like yours these days.
    I truly appreciate individuals like you! Take care!!

    Posted by transport | september 24, 2013, 8:07 p.l.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: