//
you're reading...
Määratlemata

Veebisaidi planeerimisest

Internet on loonud rahvusvahelise äri arendamiseks väga soodsa keskkonna, kus puuduvad paljud tavaelus esinevad barjäärid. Seda on nimetatud üheks efektiivseimalt töötavaks turuks, mis inimkonna ajaloos kunagi loodud on. Kuidas aga internet enda kasuks tööle panna, nii et kulud jääksid limiitidesse ja tulud ületaksid kulud? Käesolevas artiklis keskendun just ettevõtte kodulehega seonduvate küsimustele, kuna teema on iseenesest väga lai. Pean ka märkima, et ma pole internetiturunduse spetsialist, kuid olen iseseisvalt teemat uurinud ja praktikas kasutanud.

Millest siis alustada ettevõtte kodulehe loomisel? Paljud kindlasti väidaks, et esmalt tuleb luua kodulehe platvorm, mida on võimalik osta webmaster´ite käest ja mida on hiljem võimalik töötlema hakata. Kahtlemata on see üheks võimaluseks, kuid mina isiklikult seda ei soovitaks. Iga koduleht peab esmalt läbima põhjaliku planeerimisperioodi, mida paljud ettevõtjad tegelikult kardavad, kuna see võtab omajagu aega. Kindlasti pole aga antud kulutus võrreldav kuludega, mis võivad minna töö ümbertegemisele. Mida siis tegema peaks? Võiksid vastata enda jaks näiteks järgnevatele küsimustele:

Kirjelda oma visiooni kodulehe funktsioonist turunduse- või müügiprotsessis!
Kas seda kasutatakse müügikanalina või ainult informatsioonikanalina?
Kas vajalik on maksterminali olemasolu?
Kas kodulehe süsteem peab olema kooskõlastatud mõne muu tarkvaraga?
Kas seda soovitakse pidevalt täiendama hakata?
Kas selleks on ressursse ja vajadust?
Milliseid funktsioone või väärtusi see sait võiks klientidele pakkuda?
Milline võiks olla kodulehe sisu või menüü? Mitu alammenüüd on vaja?
Kas suudada pakkuda sama, mis sinu konkurendid või ehk midagi paremat?
Millistes keeles koduleht on? Kes ja kui suures ulatuses tegeleb tõlgetega?
Kes tegeleb copywritinguga, mis on kodulehe puhul väga oluline?
Milline on kodulehe URL aadress?
Millise riigi serverisse see paigaldatakse?
Millise domeeni lõpuga koduleht saab olema? Kes vastutab koduleh uuendamise eest?
Kuidas segmenteerid kliendid, kes kodulehte kasutama hakkavad?
Millised internetivõi offline turundustegevused toetavad kodulehe levikut?
Kui suur on kodulehe koostamise, disaini ja uuendamise eelarve?

Kui said sellega hakkama, siis võid koheselt mõne webmasteri poole pöörduda, et esmalt konsulteerida, millised oleksid erinevaid võimalused. Algelisemate kodulehtede puhul võib webmasteri teenuste asemel soetada ka nn. karbitoode koos lihtsa CRM´iga (content management system), mille puhul on suureks eeliseks hõlbus kodulehe administreerimine. Lisaks ka soovitan määrata konkreetne projektijuht, kes kogu protsessi eest vastutab ja kellel on varasem kogemus teatud liiku kodulehe haldamisega.

Planeerimisel võib projekti kaasata ka mõni interneiturunduse spetsialist, kes on rohkem kursis kodulehe promotsioonivõimalustega. See tähendab, et nad suudavad konsulteerida, milline ülesehitus ja sisu võiks kodulehe muuta otsingumoororites paremini laitavaks. See peaks olema ka primaarseks eesmärgiks kodulehe promotsioonil!

Selline on siis esmane kodulehe planeerimise etapp. Kuna teema on väga pikk siis järgnevates postitustes püüan rõhku panna ka SEO ja SEM teemadel. PS! Väga palju kasulikku ja tasuta infot leiate ka Peep Laja kodulehelt.

Advertisements

Arutelu

One thought on “Veebisaidi planeerimisest

  1. Hi there, everything is going fine here and ofcourse every one is sharing facts, that’s truly fine, keep up writing.

    Posted by Singapore SEO | detsember 16, 2012, 3:13 e.l.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: