//
you're reading...
Bränd & bränding, Rahvusvaheline turundus

Turunduskommunikatsioon – kellele, kus ja milleks?

Mis on turunduskommunikatsioon?
Turunduskommunikatsioon on kõik, mis on seotud turunduse sõnumi edastamisega kindlale sihtturule või grupile läbi kanali, milleks võib olla kas TV, raadio, mail, otsepostitus, bänner vms.

Kuidas aga valida kõigi kanalite ja sõnumite vahel, et tulemus oleks parim?
Kindlat vastust sellele pole, kuna tööstused, kliendid ja eesmärgid on väga erinevad, kuid tooksin välja osad huvitavad põhimõtted, mida turunduajad tihti ära kipuvad unustama.

1.Turunduskanal tuleb valida vastavalt eesmärgile ja turunduskommunikatsiooni protsessi järgule. Mida see tähendab?

Laias laatus jagatakse turunduse protsess järgnevateks osadeks:

– Teadlikkuse / tuntuse tekitamine (awareness)

– Veenmine ja ostusoovi tekitamine

– Suhtlus (transaction)

-teenindamine / müük

Reklaamikanal tuleb valida vastavalt sellele, millises protsessi järgus soovitakse muutusi. Seejuures tuleb kaaluda erinevate kanalite integreerimise võimalusi. Näiteks:

Tuntuse tõstmiseks kasuta kanaleid, millel on suur vaataaskond (televisioon, raadio, välireklaam, portaalide bännerid jne.);

Veenmaks kliente toote headuses, kasuta kanaleid, mis oleks suhteliselt spetsiifiliselt keskendunud kliendigrupile ja edastaks detailset ning usaldusväärset infot. Selleks võiks olla näiteks erialane ajakiri, veebileht, otsepostituse relkaam jne. Kindlasti peaks selles faasis olema informatsioon põhjalikum ja adresseeritud kindla probleemi lahendamiseks.

Kahepoolse interaktsiooni korral kasuta näiteks infotelefone (inboung call), maile, või müügi tiimi, kes selgitab põhjalikult kliendi spetsiifilisi küsimusi. Kindlasti peaksid töötajad olema eelnevalt selleks treenitud!

Teeninduse etapis müü toode kliendile ja ole valmis pakkuma efektiivset kohaletoimetamist.

2. Brändi reklaamimiseks kasuta teadlikkuse tõstmise kanaleid!

3. Sarnaselt kanalile, on tähtis ka sõnumi adopteerimine. Arvesta seejuures kanali iseärasusi, et mitte liialdada informatsionni hulgaga. Mida kaugemal on turunduse protsess jõudnud, seda rohkem aga jaga informatsiooni!

4. Mõõda kõikide kanalite tulemusi, et täiustada turunduse protsessi.

5. Kooskõlasta turundussõnum erinevates kanalites! Seda ka reklaamides, müügipromotsioonis, PR-is, klienditeeninduses.

Advertisements

Arutelu

4 thoughts on “Turunduskommunikatsioon – kellele, kus ja milleks?

  1. I’m excited to uncover this page. I wanted to thank you for ones time just for this fantastic read!! I definitely liked every little bit of it and i also have you book marked to check out new stuff on your website.

    Posted by http://www.boogerflaps.com | juuni 19, 2012, 4:54 p.l.
  2. Wonderful work! That is the type of information that are meant to be shared across the net.

    Shame on the seek engines for now not positioning this publish higher!

    Come on over and seek advice from my web site . Thank you =)

    Posted by joyfullife.gr | mai 17, 2013, 12:37 e.l.
  3. With havin so much content and articles do you ever run into any problems of plagorism
    or copyright violation? My site has a lot of completely unique content I’ve either written myself or outsourced but it appears a lot of it is popping it up all over the web without my permission. Do you know any solutions to help stop content from being ripped off? I’d certainly appreciate it.

    Posted by youtu.be | august 5, 2013, 3:06 e.l.
  4. obviously like your web site but you have to test the spelling
    on several of your posts. Several of them are rife with
    spelling issues and I find it very bothersome to tell the truth then again I’ll definitely
    come again again.

    Posted by Zelda | september 30, 2013, 5:06 e.l.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: