//
you're reading...
Turunduse mõõtmine (marketing metrics)

Turunduseelarve planeerimine

Tuntud on ütlus, et mida ei saa mõõta, ei saa ka juhtida. Kahjuks on praeguseni veel turunduses olukordi, kus ettevõtete juhid või turundusspetsialistid ei oska mõõta oma turundustegevuse efektiivsust ja tulemuslikkust ning otsused põhinevad intuitsioonil. Turundust peetakse kõigest kataloogide loomist, kodulehe uuendamist jne. Kui see olukord on teile tuttav siis ärge muretsege! Olen kindel, et 95% inimesi, kes äriga tegelevad, arvavad sama.

Järgnevas postituses teeksin väikse sissejuhatuse sellest, kuidas turundust peaks mõõtma ja millised on selle põhitõed.

Esiteks peaks aru saama, et turundus pole kulu, vaid investeering nagu iga teinegi. Kui valite, millise turunduskampaania vahel valida, siis otsused peavad põhinema kas pika- või lühiajalisel perspektiivil ja oodataval tulususel. Kokkuvõttes koostatakse nn. investeeringuportfell, mis sarnaselt aktsiinvesteeringutele koosnevad nii riskantsematest kui ka konservatiivsematest investeeringutest – See oleneb juba turundusjuhi võimest portfelli juhtida.

Lõppude lõpuks peab aga iga turundusetegevuse tulem ületama investeeritava summa ja diskontomäära suuruse, et saaksime öelda, et investeering oli tõesti kasumlik ettevõtte jaoks. Kui ta seda ei tee, pole mõtet sellesse ka investeerida.

Edasistes postitustes püüan teemat natuke põhjalikumalt käsitleda, et anda juhtnööre praeguse olukorra parandamiseks.

Nagu eelnevalt lubasin räägin võimalusest muuta turundus investeerimisobjektiks, mis toodab ettevõttele kasumit ehk ROI´d.

Näide turunduse mõõtmisest

Alustame lihtsast näitest, kus turundusjuht ostab näiteks Delfi portaalis päevase bännerreklaami, mille hind on oletatavalt 10 000.- Ettevõte tegeleb mööbli müügiga ning otsustatakse, et kampaania käigus soovitatakse lahti saada vanast laost, millele antakse 20% allahindlust. Tavaliselt teavitab Delfi päeva lõpuks bännerile klikitud arvu arvu, mis antud näitel võiks olla ca. 50 000 klikki. Turundusjuht arvutab välja, et kliki hind on 20 senti. Päris hea ju?! Ja lisaks nägin veel 1 miljon inimest reklaami ja seega brändi tuntus kindlasti tõusis. Võib-olla vaadatakse isegi, et suudeti müüa 1/3 vanast laost ja jäädakse tulemusega rahul – tehti ju märkimisväärset käivet!

Mida peaks aga hoopis tegema?

1. Kogu enne projekti infot, kui mitu klikki umbes bännerid saavad või kui sul on varasemat kogemust, siis kasuta neid andmeid ja mõtle mitu tellimust neid klikke arvestades sa võiksid saada. Loomulikult on see keeruline protsess ja eeldab varasetmat kogemust. Üldjuhul on nn. conversion rate ca. 1-5% koguklikkidest bänneril. Siinkohal soovitan veel, et kasuta erinevaid bännereid (sõnum, kujundus jne erinev) ja uuri IT meestelt, kas oleks võimalik kuidagi mõõta eri bännerite klikitavust eraldi.

2. Mõtle, kas anda allahindlust. Kasum on ju tähtsam kui conversion rate ja kas on mõtet tooteid kahjumiga müüa? Kõige usutavamad andmed selle kohta saate aga ainult oma enda varasematest kogemustest. Kokkuvõttes vali variant, mis potensiaalselt maksimeerib sinu turundusinvesteeringu tulususe.

3. Sea eesmärgid. Kui mitu müüki ja mis mahus peaks reklaamiprojektiga kaasnema, et katta investeering reklaami + ca 15% (kapitali maksumus). Parimal juhul koosta kolm erinevat stsenaariumi: optimistlik, reaalne ja pessimistlik, kus tood välja oodatavad müüginumbrid.

4. Mõtle, kas projekti kasumlikkus on tõesti reaalne? Kui mitte, siis ära karda katkestada projekti, et leida mõni uus. Uusi võimalusi tekib alati!

5. Juhul kui kasumlikkus on reaalne, vali projekt ja registreeri kõik andmed kodulehe külastatavuse, müügimahu, müügipäringute arvu maili ja telefoni kaudu jne teatud perioodi jooksul, mis oleneb toote iseärasustest.

6. Võrdle tulemust esialgse eesmärgiga ja tee kokkuvõte projektist: mida oleks võinud teisiti teha?; mida sellest õppida?

Advertisements

Arutelu

5 thoughts on “Turunduseelarve planeerimine

  1. Hello, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam feedback?
    If so how do you protect against it, any plugin or anything you can
    suggest? I get so much lately it’s driving me mad so any assistance is very much appreciated.

    Posted by Pets | oktoober 30, 2012, 11:41 p.l.
  2. Cool news it is surely. I’ve been seeking for this information.

    Posted by www.deadoralive.net | jaanuar 9, 2013, 4:55 e.l.
  3. Hello, i think that i saw you visited my site so i came
    to “return the favor”.I am attempting to find things to enhance my website!
    I suppose its ok to use a few of your ideas!!

    Posted by viewsonic-vx2250wm | jaanuar 16, 2013, 1:21 e.l.
  4. Fantastic items from you, man. I’ve understand your stuff prior to and you’re
    just extremely excellent. I really like what you’ve got right here, certainly like what you are saying and the way by which you assert it. You are making it enjoyable and you still take care of to stay it wise. I cant wait to learn far more from you. That is actually a great website.

    Posted by advance bathroom cleaning | jaanuar 22, 2013, 11:02 e.l.
  5. I have read some just right stuff here. Certainly value bookmarking for revisiting. I surprise how a lot effort you put to make one of these excellent informative website.

    Posted by Best haircut atlanta | veebruar 7, 2013, 10:21 e.l.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: