//
you're reading...
Bränd & bränding, Turunduse mõõtmine (marketing metrics)

Kuidas arvestada brändireklaami ROI’d?

Turundusinvesteeringu ROI arvutamine, nagu eelmistes postitustes kirjeldasin, tundub olevat suhteliselt lihtne protsess. Seda juhul kui kõik andmed on raamatupidamisest kättesaadavad ja käibe prognoosid erinevate projektide vahel paigas. Mida aga teha, kui turundusinvesteeringu (reklaam TV-s, sponsorlus vms) eesmärk pole toodet müüa, vaid ettevõtte brändi promoda?

Kahtlemata on brändireklaam on väga oluline, kuna bränd’il on oma kindel väärtus, mida tunnetavad nii kliendid kui ka investorid. Selle olemasolu või puudumine võib paika panna kogu ettevõtte kasumlikkuse ja säilivuse. Mida aga teha, kui brändireklaami maht on tohutult suur ja keeruline on mõõta ostetavate toodete kogust, mis antud reklaami tagajärjel tekib? Lisaks võib brändikampaania toimuda paralleelselt mõne teise kampaaniaga, mille tagajärjel on keeruline jaotada müügimahtude genereerimise alus.

Vastus on tegelikult väga lihtne. Brändireklaamide puhul on tavaks saanud, et aasta alguses eraldatakse sellest teatud summa kogu turunduseelarvest. Samuti pannakse üldjuhul ka paika orienteeruvad mahud, kui palju kulutatakse teatud kliendisegmentide kas hoidmisele või omandamisele. Kokkuvõttes on kerge jaotada brändireklaami kulud erinevate projektide vahel, mille tulemusel tuleks aga meeles pidada, et ülejäänud turundusinvesteeringute ROI arvutamisel ei unustataks brändireklaami investeeringu teatud osakaalu.

Advertisements

Arutelu

One thought on “Kuidas arvestada brändireklaami ROI’d?

  1. Very nice post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really loved browsing your weblog posts.
    After all I will be subscribing in your feed and I’m hoping you write again soon!

    Posted by disque-dur-interne.net | jaanuar 8, 2013, 11:12 e.l.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: