//
you're reading...
Turunduse mõõtmine (marketing metrics)

Turunduskampaania maksumus: kuidas seada turundusprojektile limiiite?

Turunduseelarve planeerimineKui oled lugenud minu eelmiseid postitusi, siis oled kindlasti aru saanud, et ühtegi turundusinvesteeringut (reklaami, promoüritusi jne) ei või käsitleda vaid kuluna, mis ei tooda kasumit. Selles valguses liigun edasi ka järgmise teemani, kus tutvustan ühte võimalust, kuidas seada turundusinvesteeringu limiiti projektile ehk kui palju peaks ühele reklaamikampaaniale kulutama.

Turunduseelarve planeerimise näide

Esiteks, nagu korralik turundusinimene ikka, peab kliendibaas olema segmenteeritud, mis võib põhineda väga erinevatel omadustel (näiteks geograafia, tegevusala, vanus, sugu, eriala, ostukäitumine jne.).  Segmente ei või olla liiga palju, kuna see tõstab oluliselt admistreerimise kulusid, ega ka liiga vähe, mille tagajärjel on raske üldistada kliendigrupi vajadusi. See, kui palju neid täpsemalt olema peaks, oleneb palju tööstusest ja ettevõtte tegevusala spetsiifikast. Juhul kui te pole seda teinud, siis üheks võimaluseks on jagada kliendid ostukäibe põhjal näiteks viieks osaks, alustades top 20% ostjatega (koguse või käibe põhjal) ja liikudes nii allapoole, kuni jõuate viimase 20%ni.

Järgmisena tuleb kasutusele võtta juhtimisarvestuse näidikud ehk uurima, kas raamatupidajalt või parem isegi finantsjuhilt, kui palju toodab iga kliendisegment ettevõttele keskmiselt kasumit aastas. Pole küll üheselt öeldud, kuidas antud arvutus toimub, kuid soovitan võimalikult adekvaatselt jaotada ettevõtte kulud erinevate segmentide vahel, et saavutada kõige usaldusväärsem tulemus. Näiteks leitakse selle tagajärjel, et alustades top 20% klientidest on keskmise kliendisegmendi kasumlikkus ettevõttele järgmine: 10 000.-; 5000.-; 3000.-; 2000.-; 500.-.

Edasi tuleks otsustada, millise investeeringu ROI’ga (ehk tulususega) on ettevõte rahul. Oletame, et antud näites on ettevõtte rahul 25% tulususega. Seda näitajat mõjutavad näiteks järgmised tegurid: investeeringu risk ja kapitali hind.

Viimaseks etapiks on aga jagada segmendi lisandunud kasumlikkus (investeeringu lisandunud väärtus projektilt) 1+0,25ga, mille tagajärjel saadakse järgnevad segmendile vastavad turundusprojekti finantsilised limiidid: 8000.-; 4000.-; 2400.-; 1600.-; 400.- See tähendab, et kui soovite jätkuvalt saavutada minimaalne ettenähtud kasumlikkus investeeirngult, ei tohi kulutused ületada antud limiite. Muidugi peab aga meeles pidama, et vähemkasumlikud kliendisegmendid võivad tulevikus osutuda tunduvalt kasumlikemaks kui nad praegu on. Kliendi potensiaali peab aga iga turundusjuht ise individuaalselt tunnetama.

Advertisements

Arutelu

One thought on “Turunduskampaania maksumus: kuidas seada turundusprojektile limiiite?

  1. I enjoy what you guys are usually up too. This type of clever work and reporting!
    Keep up the terrific works guys I’ve you guys to my own blogroll.

    Posted by Alisa | aprill 7, 2013, 11:40 p.l.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: