//
you're reading...
Turunduse mõõtmine (marketing metrics)

Mida teada turunduse ROI’st?

Lisaks eelnevalt lisatud turunduse ROI teemalistele postitustele otsustasin lisada ühe nn. välkpostituse, kus tooksin lühidalt välja asjaolud, millega peaks ROI mõõtmisel arvestama. Alapunktid on järgmised:

  1. Tootegrupi eritamine. Turunduse ROI’d tuleb mõõta iga toote või tootegrupis eraldi, et teada, kuidas ettevõtte kogutulusus on tekkinud.
  2. Riskiga kohandamine. Projektid on erinevad ja sellest tulenevalt on erinevad ka tulususe riskiastmed. Kuigi ühelt projektilt võib oodata märkimisväärset tulusust, võib selle esinemise tõenäosus olla äärmiselt madal. Mida selleks teha? Soovitan, sarnaselt aktsiainvesteeringutele, jagada riske erinevate projektide vahel ning mitte keskenduda ainult kõrgeima tulususega projektidele. Lõppkokkuvõttes oleneb see aga iga ettevõtte omaniku riskikartlikusest.
  3. ROI mõõtmine muutlikus turukeskkonnas. Kui turg on väga muutlik, ja keeruline on hinnata nõudlust ja kulusid, pole võimalik investeeringuid maksimeerida. Taolises olukorras tuleks valida hinna ja turundusstrateegia, mis oletatavalt maksimeerib lühiajalise kasumlikkuse ning pikajalisele turundustrateegiale mitte keskenduda. Viimasega pean ma silmas starteegiat, kus ettevõte püüab maksimeerida turuosa, et sellelt tulevikus ristmüügiga teenida.
  4. Max ROI tulevikus või praegu? Turunduse ROI’d pole alati mõtet lühiajaliselt maksimeerida vaid pigem keskenduda pikaajalisele arengule. Näiteks pole mõtet turule esimesena sisenejal maksimeerida lühiajalist ROI’d, kuna ülesandeks on hõivata turuosa, millelt edaspidi suuremat kasu lõigata. See aitab eemale hoida ka konkurente, kuna odavad hinnat sinu turusegmendis ei tundu olevat ahvatlevad.
  5. Piirkasulikkus tagab max ROI. Selleks, et maksimeerida turunduse ROI, peab viimase toote lisandunud kasumlikkus ettevõttele olema 0. Kuidas seda mõtta? See oleneb suuresti toote või teenuse spetsiifikast, kuid peab mainima, et keskmist tulusust müüdud toodete hulga pealt ei või kasutada, kuna sellisel juhul müüakse viimased tükid kahjumitega.

On kellegil midagi lisada?

 

 

Advertisements

Arutelu

One thought on “Mida teada turunduse ROI’st?

  1. Hello friends, pleasant paragraph and fastidious urging commented at this place, I am
    actually enjoying by these.

    Posted by max-detox.com | juuli 30, 2013, 4:54 p.l.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: