//
you're reading...
Akadeemia, Hind

Toote hindamise reeglid

Toote hindamise reeglidTurundusalases kirjanduses on palju räägitud erinevatest toote või teenuse hindamise meetoditest, mida on keeruline ja ehk ka ebavajalik eesti keelde tõlkida. Näiteks on välja toodud meetoditeks:

  • Premium pricing -meetod, mida kasutatakse tugeva konkurentsieelise olemasolu korral. Tähendab põhimõtteliselt kõrgeimat hinda turul.
  • Penetration Pricing – Madal hinnastrateegia, mida kasutatakse suure turuosa hõivamiseks, läbi mille soovitakse rakendada ristmüügi (lisateenuste või toodete müük  tulevikus).
  • Economy pricing – Odav hinnastateegia läbi tugava kokkuhoiu lisateenuste pealt.
  • Skimming -Järkjärguline hinna alandamise strateegia, kus igalt kliendisegmendilt püütakse saavutada maksimum hinda, mille eest on nad nõus toodet soetama.
  • Psychological pricing – Strateegia, kus kasutatakse näiteks hinda 1.99, mitte 2 krooni.
  • Product line pricing – Meetod, kus igal tooteseerial või tüübil on erinev hind. Näiteks Dell XPS seeria arvutid on tundumalt kallimad, kui Latitude või Vostro.
  • Optional pricing – Hind, mis koosneb kliendi vabalt valitud lisandteenuste valikust. Seda pakub näiteks Starman.
  • Captive pricing -Meetod, kus põhitoode on odav, mis tähendab kliendi võitmist, kuid varuosad on kallid.
  • Bundle pricing -Strateegia, kus püütakse kasvatada käivet läbi tootepaketi müügi. Sellel teemal olen varasemalt ka pikemalt kirjutanud.
  • Promotional pricing – ehk allahindlused, mille eesmärgiks on motiveerida uusi kliente proovima uut toodet.
  • Geographical pricing – Meetod, kus erinevatel geograafilistel asukohtadel on erinev hind, vastavalt turuolukorrale. Probleemiks praegusel ajal on kerge ligipääsetavus maailmaturule, mille tõttu on antud strateegiat keeruline rakendada.
  • Value pricing – on põhimõtteliselt allahindlus, mis on tingitud turuolukorra muutusest. Püütakse hoida kliente läbi suurema lisandväärtuse võrreldes konkurentidega.
  • Cost plus pricing – Hinnastrateegia, mida mõjutab konkreetse sisendi hind ja müüa oodatav tulu. Seda kasutavad eelkõige tootmisettevõtted.

 

HINDAMISE REEGLITEST

Kuigi igal hinnastrateegial on omad plussid ja miinused, on olemas rida reegleid, mida turundusjuhid peaksid kaaluma, et mitte nn. “solkida” turgu või jääda ilma täiendavast müügitulust. Võtaksin need lühidalt kokku järgnevalt:

Esiteks ära muuda hinda liiga tihti. Pidev hindade kõikumine ajab kliendi segadusse ning ta ei suuda enam hinnata toote väärtust endale.

Teiseks, ära tähtsusta üle konkurentide hindu. Esmase hindamise korral lähtu pigem teguritest nagu brändi tugevus, toote omahind, hinnastrateegia ja üldine müügieesmärk ja -strateegia.

Kolmandaks uuri ja mõõda erineva kliendisegmendi nn. piirhinda (vabandan, kui eestikeelne terminoloogia kasutamine lonkab – reservation price), mis on maksimaalne hind, mida klient sinu konkreetse toote (funktsioonid, maine ja bränd) eest on valmis maksma. Jäta ka meelde, et ostja püüab maksimeerida oma kasu lähtuvalt piirhinnast, mis tähendab, et väärtus vs hinna suhe on parim. Näide: BMW X5 eest olen nõus maksma max 500 000 krooni ja hind on 450 000 ning Honda Accordi piirhind on 200 000, kuid hind vaid 100 000. Valin teise, kuigi BMW eest oleksin nõus maksma rohkem.

Neljandaks, ära langeta hinda määramatu keskmise protsendi võrra, mis ei muuda toodet märkimisväärselt odavamaks. Sellisel juhul võib nõudlus küll lühiajaliselt (mitte märkimisväärselt!) tõusta, kuid ostja ootus sinu toote hinnale tulevikus langeb. Seega, kui soovid allahindlust, siis sea kindlad ajalised piirangud ja tee seda kampaania vormis.

Viiendaks, kui oled esimene turul, siis hinda toodet läbi kliendi saavutatava väärtuse ja seda erinevate kliendisegmentide lõikes.

Kuuendaks, ole ettevaatlik hinnatõusuga, kuna tulemus võib olla ettearvamatult negatiivne. Klient pole loll ja sellega võid kaotada oma kõige lojaalsemad ja kasumlikumad kliendid! Kas tasub ikka riskida?

Seitsemndaks, kasuta hinda koostöös kogu turunduskontseptsiooniga. See tähendab, et hind peab edastama sarnase sõnumi reklaami ja muude teguritega.

Kokkuvõttes peab igaüks ise mõistma, milliseid reegleid ning millises tööstuses on võimalik või vajalik kasutada. Peaasi, et otsus oleks mõtestatud ja põhinema kindlal strateegial, mitte emotsioonil.

Advertisements

Arutelu

7 thoughts on “Toote hindamise reeglid

  1. Actually no matter if someone doesn’t understand after that its up to other visitors that they will assist, so here it occurs.

    Posted by Heath | mai 18, 2013, 6:39 p.l.
  2. What’s up every one, here every person is sharing these familiarity, thus it’s nice to read this blog, and I used to pay a quick visit
    this webpage every day.

    Posted by Ashleigh | mai 19, 2013, 12:44 e.l.
  3. Hi, Neat post. There’s a problem along with your site in internet explorer, would test this? IE nonetheless is the market leader and a huge component of folks will omit your fantastic writing due to this problem.

    Posted by Stephen | juuli 9, 2013, 4:03 p.l.
  4. Nice post. I learn something totally new and challenging on
    blogs I stumbleupon everyday. It will always be interesting to read content from other writers and practice a little
    something from their web sites.

    Posted by raspberry ketones drops | juuli 22, 2013, 6:02 e.l.
  5. I always spent my half an hour to read this weblog’s content all the time along with a mug of coffee.

    Posted by wikileakdes.org | juuli 23, 2013, 5:22 e.l.
  6. The Cloud Computing phenomenon has really taken off in the past 5 years with many
    companies offering a number of products to take advantage of
    the technologies in the cloud. HCL Technologies Infrastructure
    Services Division, also known as HCL ISD, falls
    in the category of the 4 percent American new public companies that
    have crossed, or are set to cross, the one billion revenue mark in the first 10 years of their inception.

    As data is stored in multiple data centers it can be restored by user in case of any loss or damage.

    Posted by computers latest | september 12, 2013, 12:58 p.l.
  7. Excellent way of telling, and good article to obtain data regarding my presentation topic,
    which i am going to deliver in school.

    Posted by epub | oktoober 16, 2015, 7:02 p.l.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: