//
you're reading...
Sotsiaalturundus, Turunduse mõõtmine (marketing metrics)

Mis teeb sotsiaalmeedia keeruliseks?

Inc.com püstitas eelmisel nädalal oma FB lehel küsimuse, mida peavad turundajad sotiaalmeedi juures kõige keerulisemaks. Vastajaid oli minu hinnangul piisavalt palju, et saada mingit kokkuvõtvat pilti, mis selles valdkonnas hetkel toimub.  Peab ka mainima, et jagasin erinevad vastuse variandid laias laastus kaheksaks. Tulemus oli järgmine:

Mis on sotiaalmeedia peamised probleemid?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nagu arvata võis, on peamiseks probleemiks ROI mõõtmine. Kuigi internet pakub iseenesest head ülevaadet, kust, kuidas ja kuhu on sinu kliendid liikunud, siis sotiaalmeedia puhul (Facebook, Orkut, MySpace jne) on võimalused tõesti piiratud. Samuti on näiteks ka müüki otse FB vahendusel suhteliselt keeruline korraldada. Kas see tähendab, et sotsiaalmeedias ei peakski tulusust mõõtma?

Lisaks pakuti välja ka probleeme, mis on seotud kommunikatsiooniga (esiteks on keeruline valida kõnestiil; teiseks luua diskussioone), teistest eristumisega ja sotiaalmeedia funktiooni valikuga.

Ma isiklikult arvan, et peamiseks probleemiks on sotsiaalmeedia spämming, mis sarnaneb eelmise kümnendi e-maili turunudse arengule. Keskendutakse kvantiteedile, mitte kvaliteedile ja püütakse valesid eesmärke. Selle asemel, et jagada pidevalt tasuta nänni, peaks pigem jagama tasuta ja hindamatut informatsiooni.

Mida arvad sina?

Advertisements

Arutelu

One thought on “Mis teeb sotsiaalmeedia keeruliseks?

  1. I could not resist commenting. Very well written!

    Posted by Coral | aprill 10, 2013, 5:53 e.l.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: