//
you're reading...
Bränd & bränding, Reklaam

Reklaami ülesehitus

Reklaamikampaania

Reklaamikampaania

Tihti võib jääda mulje, et reklaam (trüki, tele jne.) on suhteliselt kaootiline objekt või projekt, mille eesmärgiks on lahutada kliendi meelt ja informeerida toote olemasolust. Loomulikult on see andestatav kliendi perspektiivist, kes pole turundusega ametialaselt seotud. Kahju on aga vaadata ettevõtteid, kes pole siiani veel mõistnud, et reklaamid põinevad teatud metoodikal, mis pole juhuslik nagu klient seda arvab.

Tooksin seega postitusega välja asjaolud, mida peaks kaaluma reklaami ülesehitust planeerides. Pean ka märkima, et keskendun vaid toote ja brändi (ettevõttesisestele) aspektidele ja jätaksin seekord välised tegurid välja.

Mida arvestada reklaami koostamisel?

Esiteks, nagu ma varem ka maininud olen, peab reklaamil olema kindel eesmärk: kas püütakse positsioneeringut muuta; teavitada uuest tootest; kasvatada brändi/toote tuntust; tutvustada uusi funktsioone; meelitada esmast või kordusostu sooritama jne. jne jne.

Juhul kui eesmärgiks on näiteks tuntuse kasvatamine, siis parim viis selle saavutamiseks on humoorikas reklaam, mis tekitab nn. buzz‘i. Samas on aga kaheldav, kas humoorikas reklaam ka ostma meelitab. Seetõttu, juhul kui soovite brändi väärtust kliendi silmis parandada või meelitada korduvostule, soovitaksin pigem reklaami, mille sõnumiks on kindlale konkreetsele tegevusele suunamine.

Teiseks peaks otsustama, kas rõhutada reklaamis toote spetsiifilisi omadusi või kasu. See tähendab, et valima peaks: kas öelda, et Volvo on turvaline või kümne turvapadjaga. Üldjuhul kehtib reegel, et mida vähemteadlik on klient, seda rohkem peaks rõhutama konkreetset kasu. Juhul kui aga kliendiks on mehaanik, tasub pigem rõhutada spetsiifilisi omadusi (300kw, abs pidurid jne.).

Kolmandaks peab sinu reklaam arvestama konkurentide reklaamidega ja üldise ettevõtte strateegiaga. Kui tooted on suhteliselt sarnased, rõhuta alati ühte konkreetset omadust, mida konkurentidel on keeruline kopeerida. Sama kehtib ka toote positsioneeringul!

Neljandaks peaks kaaluma, milline on parim kanal, millega kliendini jõuda. Kõikidel kanalitel on omad plussid ja miinused, mille tõttu peaks neid kasutama erinevates olukordades (ka kombineerides!). Näiteks võib välireklaam või tv reklaam kasvatada toote äratuntavust, kuid kanalite suhteline kallidus ja spetsiifika ei võimalda edastada suurt hulka informatiooni. Selleks, seda aga täiendada, kasuta kombineeritult trükireklaami, mis edastab spetsiifilisemat infot. Kokkuvõte: Loo oma strateegia sõnumi edastamiseks.

Viimaseks punktiks tuleks otsustada, kas sõnum peaks kasutama hinna infot või mitte. Tavaliselt rõhutatakse hinda reklaamides, mis on nn. geneerikud (ehk odavamad koopiad) tooted. Turu ja kvaliteedi liidrid aga rõhutavad omadusi, millele järgneb hind. Viimane jäetakse tihti (näiteks lukskaupade puhul) ka välja.

Kokkuvõttes on reklaami ettevalmistus ja ülesehitus väga põhjalik ja metoodiline protsess, mida ei saa alahinnata. Abiks võiksid olla reklaamiagantuurid, kes tegelevad teemaga igapäevaselt. Samas, kui soovite oma kompetentsi kasvatada, uurige igal ülelmainitut punkti lähemalt ja koostage ise oma strateegia!

PS! Siin on Reklaamikampaania ettevalmistuse fail, mida võib kasutada reklaamistrateegia kujundamisel, et midagi kahe silma vahele ei jääks.

Advertisements

Arutelu

9 thoughts on “Reklaami ülesehitus

  1. Undeniably believe that which you stated. Your favorite justification seemed to
    be on the web the easiest thing to be aware of.
    I say to you, I definitely get irked while people think about worries that
    they just don’t know about. You managed to hit the nail upon the top and also defined out the whole thing without having side-effects , people could take a signal. Will likely be back to get more. Thanks

    Posted by Fresh Healthy Vending Complaint | mai 31, 2013, 1:16 p.l.
  2. Hi there would you mind letting me know which web host you’re utilizing? I’ve loaded your blog
    in 3 different internet browsers and I must say this blog loads
    a lot quicker then most. Can you suggest a good web hosting provider at a fair price?
    Thanks, I appreciate it!

    Posted by queen air mattress with pump | juuni 6, 2013, 1:20 e.l.
  3. I personally dearest your entire web portal and as a result a feeling.
    You will be quality.
    Give many thanks pertaining to registering all of this and i
    want to study even more from your business sometime.

    Very good a job employing your website clear coupled with
    top of the range devoid of all spammy posts.

    Should you have options meant for my web log to continue this freed from unsolicited advertising?

    Or any alternatives teaching how to send by means of brilliant
    beneficial really like yuour own home?
    Regretful in my british 🙂 it is actually not at all my favorite natural verbal, anticipation you’re allowed understand

    Posted by Isabel | juuli 22, 2013, 6:05 e.l.
  4. Good web site you’ve got here.. It’s difficult to find high-quality writing like yours these days.
    I truly appreciate people like you! Take care!!

    Posted by spotify premium code generator | august 3, 2013, 12:09 e.l.
  5. Hi! This is kind of off topic but I need some
    advice from an established blog. Is it very difficult to set up
    your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty fast. I’m thinking about setting up my own but I’m not sure where to begin. Do you have any ideas or suggestions? Thanks

    Posted by Concetta | august 7, 2013, 1:14 p.l.
  6. Heya superb website! Does running a blog such as this take a large amount
    of work? I have no expertise in programming but I was hoping
    to start my own blog soon. Anyway, if you have any ideas or tips for
    new blog owners please share. I understand this is off subject however I simply had to ask.
    Many thanks!

    Posted by Del | september 30, 2013, 2:57 e.l.
  7. It’s not my first time to pay a visit this site, i am visiting this web site dailly and obtain fastidious information from here all the time.

    Posted by silentnight mattresses | detsember 27, 2013, 1:11 e.l.
  8. I’m extremely pleased to uncover this page. I want to to thank
    you for ones time just for this fantastic read!! I definitely savored every bit of it and i also have you saved as
    a favorite to look at new stuff on your site.

    Posted by best travel pillow for neck pain | detsember 17, 2015, 8:29 e.l.
  9. Hello there Your main site loads up literally slow in my situation,
    I not really know who’s problem is that however twitter and facebook starts pretty fast.
    However thank you for writing wonderful blog post.
    I do believe it has been seriously helpful visitor who visit
    here. This one is brilliant everything that you actually have done on this page and wish to see more
    articles by you. I have got you saved to my bookmarks to
    check out new stuff you post.

    Posted by Debbra | detsember 24, 2015, 8:09 e.l.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: