//
you're reading...
Reklaam

Innovatsioon turunduses: QR-kood

QR-kood: estmarketing.wordpress.comTunnistage ausalt, kes tunneb ära, mis on pildil?

Kuna eeldatavasti on selle blogi lugejaskond pigem nooremapoolne (nagu blogi lugejad ikka), usun, et nii mõnelegi võib kood tuttavana tunduda. Kindalsti olete seda tähele pannud mõnes välisriigis, kuna Eestis pole ma veel kohanud reklaami, toodet vms, mis seda kasutaks.

Teeme siis lähemalt tutvust. Jah, nagu osad teist vast juba ära arvasid, on pildil nn. QR-kood (quick response), mis on loodud ühendamaks reaalne turundus digitaalmaailmaga. Et koodi lugeda, peate välja võtma vaid oma uue nutitelefoni, ja välja otsima funktsiooni, mille nimi peaks olema midagi Bar Code Reader‘i taolist. Avage funktsioon, suunake telefoni kaamera pildile ja pildistage. Tulemuseks peaks teile, kõigi eelduste kohaselt, ilmuma ette veebilehe aadress, mis suunab QR-koodi loonud ettevõtte valitud leheküljele.

Milleks ja kuidas?

QR-kood pole tegelikult uus innovatsioon, kuna see on Jaapanis, USA’s ja ka Euroopas juba pikemalt aega kasutusel olnud järgnevateks funktsioonideks:

  1. Täiendava tooteinfo jagamiseks.
  2. Interaktsiooni loomiseks kliendiga.
  3. Kliendi isikuandmete kogumiseks.
  4. Fun momendi tekitamiseks.
  5. Kampaaniate korraldamiseks.
  6. Brändi äratuntavuse kasvatamiseks.
  7. Klienditeeninduse parandamiseks.
  8. Konkreetsele tegevusele suunamiseks; jne.

Põhimõtteliselt võimaldab QR-kood kliendil salestada või ühendust võtta toote või reklaami koostajaga kindlal eesmärgil. Kood ise koostatakse QR-koodi loomise programmis, mis on tegelikult väga lihtsad (Näide QR-koodi genereerijast). Edasi prinditakse kood kas tooteetiketile, reklaamile või kuhu iganes, et klient seda oma tarbeks ka kasutaks. Meeles tuleb aga pidada, et QR_koodi pole mõtet niisam kasutusele võtta, vaid selle taga peab seisma teadlik strateegia, mis loob väärtust kliendile.

Selleks, et QR-koodi minevikust lähemalt lugeda, vajuta SIIA.

Rakendatavus Eestis

Eestlased peavad end tugevaks IT riigiks, kuid paljud tehnoloogilised lahendused jõuavad siia liiga hilja. Teie kui ettevõtete esindajad ja turundusala nõuandjad olete selles ka teatud määral süüdi. Ma ei näe põhjust, miks QR-kood pole veel Eestis laialdaselt levinud, kuigi Äripäeva andmetel on 20% (ca. 220 000 kasutajat) telefonidest nutitelefonid, millel lugemise funktsioon ka küljes on. Usun, et see on, eriti veel jaemüügi tööstuses, väga perspektiivikas ala, mis järgneva aasta jooksul ka jõudsalt arenema hakkab.

Mis sina arvad? Või on kellegil ka kogemusi antud alal?

Advertisements

Arutelu

6 thoughts on “Innovatsioon turunduses: QR-kood

  1. Arvan, et QR-koodi hakatakse rohkem kasutama seoses nutitelefonide turuvallutusega.
    Mida enam tekib terminale seda rohkem on mõtet turundajatel QR-koodi kasutamisele mõelda. QR-koodi idee on ju super. Sa ei pea paberile infot kirjuama kui võid mõne klahvi vajutusega vajaliku info (veebilehed, kontaktid, jne.) telefoni salvestada, et vajalikul hetkel seda taas kasutada.
    Ehk siis jah, turundajad olge konkurentidest innovatiivsemad, tänu QR-koodile on võimalus eriti nooremale tarbjale enda toodet/teenust huvitamaks teha. Kuna seda koodi ei ole kulukas teha siis võib seda trükkida koos reklaami või artikliga plakatile, artikli juurde või lisada digireklaamidele.

    Posted by Raido Reilson | detsember 22, 2010, 6:45 p.l.
  2. Täiesti nõustun sinuga, Raido!
    Olen ka ise mõelnud, et miks seda ei siis ei kasutata nii laialdaselt kui võiks ja ainukese järelduseni, milleni ma jõudnud olen, on mobiilse interneti hind. Mobiili operaatorid peaksid rohkem keskenduma uuringutele, mis puudutavad nutitelefonide kasutust noorte hulgas. Näiteks Inglismaal pakutakse paljudel juhtudel nutitelefoni internetiteenust teatud fix summa eest, millega surfa ja saada sõnumeid palju tahad. Täpselt see, mida noored tegelikult soovivad!
    Kui saaks mobiilse neti odavamaks, kasvaks ka kasutajate arv tunduvalt. Usun, et praeguses olukorras kasutab suhteliselt väike protsent nutitelefoni omanikest selle täielikku potentsiaali.

    Posted by Jüri | detsember 22, 2010, 8:55 p.l.
  3. Jaapanis olid need tõepoolest igal pool – ajakirjades, välireklaamidel, kupongidel jne. Seal oli see eelis, et QR lugeja oli ehitatud igasse telefoni sisse. iPhonel peab hetkel veel eraldi app’i tirima selle jaoks, mis vähendab ka oluliselt nende kasutajate hulka. Vähemalt Android teeb tubli tööd QR-i pushimisega.

    Posted by Silver Hage | detsember 29, 2010, 10:19 e.l.
    • Mul õnneks Nokia ja funkstioon täiesti olemas. Läks küll ca. pool aastat, enne kui mõistsin, millega tegu. Hiljem olen QR koodi kasutust näinud Saksamaal ja Leedus. Näiteks on ühe Leedu mobiilide müügiga tegeleva poe klaasil suur koodi-mürakas. Ei tea, kas kohalikud seda ka kasutada oskavad.. vaevalt..

      Posted by Jüri | detsember 29, 2010, 12:57 p.l.
  4. 2010 suvel sai E-Toolsi ja Bloom’i koostöös tehtud kaks pilootprojekti seoses QR koodiga:

    http://www.bloom.ee/?id=1450&news_id=43
    http://www.bloom.ee/?id=1450&news_id=41

    Mõtteid sai ka vahetatud nii mõnegi teise ettevõtmisega. Seda nii riigi, munitsipaal kui erasektorist. Üldiselt huvi on, aga kahjuks tegudeni jõudmisega on probleeme. Liiga uued mõtted ei mahu tihti raamides mõtlevate palgatöötajateni. Ja kui ka jõuavad, siis saab määravaks leida mingeid võimalusi rahaliste ressursside kaasamiseks. Lihtsam on tihti turunduse ridadele määratud raha kulutada sarnaselt ümbritseva maailmaga, see on valutu ning sissetallutud rada.
    Aga oleme ausad, QR-koodil on potentsiaali niiet mürinal. See on ju sisuliselt midagi sarnast nagu sa kasutad bookmarke oma arvutis. Sa bookmarkid staatilise trükimeedia sisse viite kaasnevale dünaamilisele sisule. Sisu võib ajas muutuda, samas staatiline pool jääb samaks.
    Näiteks: tänased sooduspakkumised Rimis; tänased üritused Tallinna kesklinnas jne.

    Posted by Margus | jaanuar 3, 2011, 2:48 p.l.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: