//
you're reading...
Reklaam

Reklaamikanali valik: ajalehed

AjalereklaamUue aasta tulekuga on turundusinimesed silmitsi küsimusega: milliseid turunduskanaleid kasutada, millised välja jätta, ning kuidas kanaleid omavahel kombineerida? Usun, et paljud blogi lugejad on küll internetiturunduse evangelistid, kuid arvan, et offline turunduskanalite mõju ei tasu VEEL alahinnata. Ehk tasub pigem mõelda, kuidas offline ja online turunduskanalid omavahel siduda?!

Analüüsiksin järgnevates postitustes, millised on erinevate turunduskanalite (eelkõige reklaami) tugevused ja nõrkused, ning millised on eeldused kanali tulemuslikkuse saavutamiseks. Arvamused on küll subjektiivsed ja olenevad konkreetses olukorrast, kuid loodetavasti leiate mõtteid, mida ka oma otsusel kasutada. Alustame, lähtuvalt ajaloolisest järjekorrast, ajalehtedest.

Ajalehereklaam

Nõrkused

  • Ajalehereklaam on kallis (näide Postimehe hinnakirjast), mille tõttu suureti kättesaamatu väikettevõtetele. Vaileda võib aga nn. kontaki hinna üle (hind/kontaktide arv).
  • Nõrk sihitavuse võimalus võrreldes teiste reklaamikanlitega. Kuigi teatud võimalused eksisteerivad Äripäeva, Maalehe jne vahendusel, on võimalused siiski piiratud. Eriti keeruline on geograafiline ja sooline sihitavus.
  • Ajaleherkelaami trükikvaliteet on väga madal, mis võib jätte “odava” mulje. Erandiks on näiteks Eesti Ekspress, kus enamus ajalehest on tunduvalt kvaliteetsemal paberil.
  • Ajalehed küsivad lisatasu selle eest, et saaksid valida ise, kuhu täpselt sinu reklaam paigutatakse. Isiklikult arvan, et see on väljapressimine… samas ei tahaks, et minu reklaam “juhuslikult” matusekuulutuste sektsiooni kõrval asuks (kui tooteks just kirstud pole).
  • Päevalehtede mõju on väga lühiajaline. Kui lugeja esimesel korral reklaami ei märka, on suhteliselt suur tõenäosus, et ta seda kunagi ei näe. Kind of risky investment..
  • Ajalehtede lugejad on õppinud reklaami vältima, et info kiiremini lehest kätte saada. Selle tulemusel võib sinu reklaam enamikest lugejatest mööda lennata. Miks peaksid selliste “nägijate” eest maksma? Lisaks paigutatakse suur osa reklaame ühele lehele, mis on tõsiselt mõttetu raiskamine.
  • Ajalehereklaam ei võimalda kasutada erinevaid multimeedialahendusi ja reklaami nägija suunamine edasise info saamiseks on VÄGA piiratud. Loomulikult võib kasutada QR-koodi, millest varem ka kirjutanud olen, kuid läheb veel aega, enne kui lugejad (ja turundajad) seda kasutama õpivad.
  • Keeruline jõuda noorema sihtgrupini, kes eelistavad lugemiseks internetti.
  • Ja lõpuks on suhteliselt keeruline mõõta reklaami tulemust (või pigem kallis). Tulemuse paremaks mõõtmiseks soovitan kasutada teatud passwordi vms, mille abil lugeja soodukat võiks saada. See teeb analüütika tunduvalt kergemaks!

Tugevused

  • Ajalehtedel on väga suur lugejaskond, võimaldades jõuda tõsiselt suurde massi (Eesti mõistes). Samuti on lugejad keskendunud ja kui nad sinu reklaai märkavad, siis teevad nad seda põhjalikult!
  • Ajalehereklaami kaudu on võimalik jõuda harituma ja pigem rikkama elanikkonnani. Rohkem raha, rohkem võimalusi ka sinu toodet/teenust osta!
  • Ajalehereklaami vahendusel on võimalik jagad suhteliselt palju informatsiooni (võrreldes välireklaamiga), kuna inimesed on rohkem lugemisega seotud ja neil on aega info tarbimiseks.
  • Ajalereklaami kaudu on kerge rõhutada call-to-action‘it ehk suunata lugejad otse konkreetsele tegevusele (online või offline), kuna lugeja keskendub reklaamile.

Kuna kasutada ajalehereklaami?

Ajaleht reklamaikanalina on väga efektiivne juhul kui sihid suurt massi, mis tähendab, et tegemist pole nišitoote või -teenusega. Pigem soovitaksin seda kasutada uue kliendi leidmiseks, mitte brändireklaamiks või olemasoleva kliendiga suhtlemiseks, kuna lugejaskond on lai ning personaliseeritus seega praktilisel puudub. Kasuta atraktiivset sõnumit (viidates näiteks hinnale), et meelitada inimesed poodi ja muuta nad oma kliendiks.

Lisaks sobib ajalehereklaam suurema hulga info jagamiseks. Võrdleksin seda kodulehe või mikrosaidiga, kuhu kontakt on suunatud eelkõige müügiprotsessi lõpule viimiseks. Kuigi ajalehes otsest müüki korraldada pole võimalik, on suur tõeosus, et call to actioni toimisel ost sooritatakse. Tegemist on seega hea offline reklaamikampaania kulminatsiooniga, mis peaks tunduvalt suurendama sinu toodete müügikäivet.

Lõpuks on loomulikult ka oluline analüüsida, kas sinu toote distributsioonivõrgustik ja sihtgrupp ühtib ajalehe geograafilise levivuse ja lugejaskonnaga. Pole mõtet kasutada Postimehe reklaami, juhul kui müügikoht asub ainult Tallinnas. See oleks ju raha raiskamine!

Kokkuvõttes oleneb ajalehereklaami mõju konkreetsest olukorrast, sinu võimest luua pilkuköitev reklaam ja paljust paljust muust. Oluline aga on mõista, milline on sinu klientuuri profiil; milline on tema tüüpiline ostukäitumine; ja miks peaks ta sinu toodet ostma.

On kellegil häid case study näiteid?

Advertisements

Arutelu

6 thoughts on “Reklaamikanali valik: ajalehed

  1. Wow, marvelous blog layout! How long have you been blogging for?
    you made blogging look easy. The overall look of your site is excellent, let
    alone the content!

    Posted by Nathan | august 31, 2012, 2:53 p.l.
  2. Yet another issue is really that video gaming
    has become one of the all-time biggest forms of fun for people
    of various age groups. Kids participate in video games, plus adults do,
    too. Your XBox 360 is among the favorite video games
    systems for many who love to have a huge variety
    of games available to them, as well as who like
    to play live with people all over the world. Thanks for sharing
    your ideas.

    Posted by Noah | veebruar 24, 2013, 11:58 e.l.
  3. hello there and thank you for your info – I have certainly picked up something new from right here.
    I did however expertise several technical points using this site, as I experienced to reload the site many times previous to I could get it to load correctly.

    I had been wondering if your web host is OK?
    Not that I am complaining, but sluggish loading instances times will very frequently
    affect your placement in google and can damage your high quality score
    if advertising and marketing with Adwords. Anyway I’m adding this RSS to my email and could look out for a lot more of your respective interesting content. Make sure you update this again soon.

    Posted by wow bots | august 17, 2013, 3:05 p.l.
  4. Wonderful post! We are linking to this particularly great post on our site.
    Keep up the great writing.

    Posted by halo 3 cheats xbox 360 | detsember 5, 2013, 3:33 e.l.
  5. We stumbled over here by a different web page and thought I should
    check things out. I like what I see so now i’m
    following you. Look forward to finding out
    about your web page yet again.

    Posted by dead trigger 2 hacks | veebruar 25, 2014, 5:25 e.l.
  6. Hey! I just wanted to ask if you ever have any trouble
    with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing several weeks
    of hard work due to no backup. Do you have any solutions to protect against
    hackers?

    Posted by support.tickles.co.uk | veebruar 27, 2014, 1:52 e.l.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: