//
you're reading...
Bränd & bränding, Reklaam

Reklaamikanali valik: ajakirjad

Ajakirjareklaam - CosmopolitanJätkates üleeelmises postituses lubatuga, tooksin välja ajakirja kui reklamaikanali puudused, tugevused ning arutleksin, kuna neid kasutada võiks/tuleks.

Ajakirjade tugevused ja nõrkused

Nõrkused

  • Ajakirjad pole väga laialt levinud. Võrreldes ajalehtedega on ajakirjade loetavus tunduvalt väiksem, mille tõttu on piiratud suure (kliendi) massini jõudmine.
  • Ajakirjareklaam on mõõdukalt kallis. Kuigi ajakirju on väga erinevaid, on nende hind üldjuhul kõrge. Võib küll vaielda, et kvaliteetse kontakti hind on lõppkokkuvõttes madal, kuid hetkel lähtume kogukulude baasist.
  • Sarnaselt ajalehtedele võiks nõrkusena välja tuua ka lugejate võimet reklaame mitte näha – nn “Ad Blindness” tekkimine. Loetakse artikleid ja kõik, mis on sarnane reklaamile, jäetakse alateadlikult märkamata. Raske on aga faktilisi tõestusi sellele leida!
  • Võrreldes tehnoloogial põhinevate reklaamikanalitele, ei võimalda ajakirjad interaktiivsust. Jätaksime siinkohal vaatluse alt välja fakti, et ajakirjad & ajalehed ronivad üha enam iPadi formaati, kus antud väide ei toimi. Interaktiivsuse puudumisel pole võimalik kliendiga ka suhelda, muutes kontakti ühepoolseks.
  • Sarnaselt ajalehele võib tekkida ka probleeme tulemuslikkuse hindamisel, seda enam veel olukorras, kus püütakse kasvatatada brändi tuntust.

Tugevused

  • Ajakirjadel on tavaliselt väga konkreetne ja lojaalne lugejaskond, mis aitab jõuda sobiva kliendisegmendini. Näiteks kui sinu tooteks on kosmeetika, võimaldab Cosmopolitani ajakiri jõuda väga konkreetse sihtrühmani, kes on huvitatud antud valdkonnast. Kui suudad neile müüa oma idee, kanduvad arvamused edasi ka nende sõpradeni (viral marketing)!
  • Ajakirjade hea maine konkreetse kliendisegmendi silmis võib kanduda ka sinu brändile, muutes antud reklaakanali ideaalseks brändireklaami tegemisel. Kuigi reklaam on ajakirjas tasuline ning peaaegu igaüks võib seda kasutada, on inimesed harjunud tekitama assosatsioone nähtud ilmingute vahel. Kokkuvõttes mõtleb tarbija alateadlikult, et mõlemad brändid (reklaamija ja ajakiri) on kuidagi seotud.
  • Lisaks toetab brändireklaami kasutamist ajakirjades asjaolu, et ajakirjade paberi trüki kvaliteet on alati head, võimaldades kasutada värvilisi ja atraktiivseid reklaame.
  • Sarnaselt ajalehele on trükireklaam efektiivne suurema hulga informatsiooni edastamiseks. See tähendab, et kui sinu sõnum tarbijale on pigem keeruline, võib ajakiri sind hädast välja aidata.
  • Ajakirjade eluiga on suhteliselt pikk (kuigi see oleneb konkreetsest ajakirjast!) ning ühte ajakirja võib lugeda mitu erinevat inimest. Tänu suhtelisele pikaajalisusele jõuab sinu sõnum suurema vaatajaskonnani.
  • ajakirjade kaudu võid jõuda nii noorema kui ka vanema lugejaskonnani, olenevalt valitud ajakirja tüübist.

Kuna kasutada ajakirjareklaami?

Ajakirjareklaam, nagu eelnevalt ka mainitud, on efektiivne kanal brändi tutvustamiseks ja promomiseks konkreetses kliendisegmendis. Seda toetavad faktid, et ajakirja lugejad on üldjuhul rohkem keskendunud artiklite lugemisel ja kulutavad selleks ka rohkem aega. Tulemusel kasvab võimalus, et sinu reklaam inimestele ka silma jääb.

Lisaks peab aga mõistma, et ajakirjade kaudu ei jõua suurde massi, mis teatud toodete puhul on väga oluline. Kasuta ajakirju seega olukorras, kus soovid leida kvaliteetset, kuid kindlat klientuuri, kes on potensiaalne “fänn”. Nemad on tavaliselt arvamusliidrid, kes levitavad infot ka oma tuttavatele. Sinu ülesanne on anda jutuks põhjust ja olla kindel, et see on positiivne. Et aga suurendada võimalust, et nad seda ka teevad, ole ajakirjareklaamidega järjepidev. Ühest reklaamist ei aita!

Lõpuks soovitan ajakirjadega tihedamat koostööd teha läbi teatud peroodi. See on ju ammu ja tuntud tõde, et massilt saad odavamalt hinda. Nii et ära karda küsida ka 50% allahindlusi, juhul kui soovid kanalit pikemaajaliselt kasutada.

Advertisements

Arutelu

2 thoughts on “Reklaamikanali valik: ajakirjad

  1. Hea postitus ja hea teemavalik !

    Many Worlds

    Posted by Many Worlds | jaanuar 17, 2011, 9:00 e.l.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: