//
you're reading...
Akadeemia, Reklaam, Turunduse mõõtmine (marketing metrics)

Turunduse resultaadi karm reaalsus

Kas oled kunagi mõelnud, kui palju on tegelikult turundusest abi? Copernicus Marketing Consulting’i pikaajalise kogemuse hinnangul on tulemused kergelt öeldes jahmatama panevad. Kõigest 14% ettevõtetest suudab reklaamidega tekitada 5-10% ROI’d ja suur osa DTC (directly-to-customer) kampaaniaid on sootuks negatiivne tulemusega. “Staare”, keda meile pidevalt eeskujuks tuuakse, on üldkogumist aga ca. 2%.

Kas võime väita, et kõigest 2% ettevõtetest on tegelikult turule orienteeritud?

Turunduse tootluse kokkuvõte

Advertisements

Arutelu

3 thoughts on “Turunduse resultaadi karm reaalsus

  1. Marketing on väga peen psühholoogia ja kaugeltki mitte igaüks, kes seda on õppinud, ei oska seda rakendada, samas teiselt poolt on selle tegemise peale ka naturaalseid talente.
    Öelda, et reklaam sind ei mõjuta, on sulaselge edevus, kuid tihtipeale on see mõju küll jah selline, et selle firma tooteid ma küll ei osta.
    Kui see aga üldse ei töötaks, siis selle peale raha ei kulutataks.

    Posted by KITTY AADAM | jaanuar 20, 2011, 6:28 e.l.
    • Kitty, tänan kommentaari eest!

      Teatud mõttes ma täiesti nõustun sinuga, kuid mulle tundub, et teadmistega (ehk by-the-book) oleks võimalik väga paljusid asju õigesti teha. Iseasi on küsimus, kui palju neid teadmisi tegelikult on. Ülikoolid pakuvad majandusteaduskondades turunduse algõpet, mida enamik peab “uina-muina” aineks ja sellele ei keskenduta süvitsi (PS! Tean seda omast käest võtta, sest pean tunnistama, et kõige esimese turundusalase aine kukkusin ka ise selle tõttu läbi).

      Probleem on ju selles, et turunduse haridus on (vähemalt) Eestis liiga teoreetiline; antakse kõik teooriad ette ning rakendatavuse oskust ei hinnata. Samas leidub kindlasti ka inimesi, kes pole seda koolis õppinud, vaid teevad seda iseseisvalt, püüdes juurde ka mõelda, kuna ühte või teist asja ka praktikas kasutada saab. Nemad on talendid!

      Läksime küll teemast natuke eemale, kuid loodetavasti on sellest kasu 🙂

      Posted by Jüri | jaanuar 20, 2011, 7:14 e.l.
      • Ma pole turunduse ala inimene ning spetsiifiliselt selle valla teooriaid ma kommenteerida ei oska, kuid su jutt käib naelapea pihta ka muu majandusvalda kuuluva hariduse kohta, mida Eestis pakutakse. 😀 Tegelik õppimine käib alati iseseisvalt. Minu isiklik kogemus ütleb, et teooriatest võib päris palju kasu lõigata, aga ainult siis, kui sul teatav praktiline baas juba all on.

        Posted by KITTY AADAM | jaanuar 20, 2011, 3:05 p.l.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: