//
you're reading...
Reklaam

Neli võimalust käibe võimendamiseks

Pole ammu juba jõudnud blogi täiendamisega tegeleda, kuid mõtlesin, et panen kirja mõned ideed, kuidas boostida ettevõte käivet lühiajaliselt, ilma et kulutaks meeletuid reklaamisummasid või kahjustaks brändi imagot.

Huvitaval kombel pole need Eestis väga levinud ning võetakse kasutusele vaid juhul, kui viimane häda juba käes. Tundub, et paljud turundusjuhid on liiga laisad, oskamatud või busy’d, et hoolitseda klientide heaolu eest. Ärgake üles ja pange kõrvale tegevused, mis otseselt raha juude ei tekita!

Lühiajaliselt võib käivet võimeldada kasutades:

1. Sihitud call-to-action turunduskampaaniaid. Kui sa oled vähegi turundusega kokku puudunud, siis tead, kui oluline on informatisoon. Kuna, kes, kuidas ja miks sinu käest on toodet/teenust ostnud? Nendele küsimustele peab iga turundusjuht oskama vastata ning võimalikult täpselt. Lisaks ole valmis, et vastused võivad ajapikku muutuda, sest turundus ongi ülimalt dünaamiline eriala. See, mis toimis eile, ei toimi enam homme! Sihitud call-to-action kampaania parimaks näiteks on minu hinnangul Amazon või eBay. Läbi cookide suudavad nad alati pakkuda soodustusi toodetele, mille vastu on varasemalt huvi tundnud. Nad ei paku mulle pesumasinat olukorras, kus sooviksin uut telefoni või raamatut. Miks siis paljud ettevõtted seda ikka veel teevad? Analüüsi on andmebaasi, vali välja suhteliselt kitsad kliendisegmendid, ning paku oma klientidele uusi tooteid paremate hindadega, mida nad tegelikult vajavad.

2. Ristmüüki. Kui keegi veel ei tea, mis on ristmüük, siis lühidalt öeldes on tegemist tehnikaga, kus ostja tuleb ostma piima, kuid müüja pakub juurde ka pakihoidja või kakao. Lihtsa trikiga võib käive kasvada märkimisväärselt, kuid see eeldab müügimehe või klienditeenindaja kõrget motivatsiooni tulemuste saavutamiseks. Väga-väga paljud Eesti ettevõtted jätavad selle võimaluse kasutamata!!! Mõtle see läbi, juuruta ma meeskonnas ja motiveeri töötajaid.

3. Partnership kampaaniaid (müük paketina). Eestlastele on kombeks ennast alati teistega võrrelda, et olla naabrist parem. Rasketel aegadel peaksime siiski kokku hoidma ja üksteist toetama. Jätke kõrvale egoism ja oletused, ning pakkuge ettevõtetele, kes tegelevad Teiega sarnases tööstuses, koostööd. Kaotada pole ju midagi, kuid 1+1 või võrduda 3ga.

4. Otseturundust. Viimaseks võimaluseks on otseturundus, mille all pean eelkõige silmas otsest kontakteerumist oma klientidega. See on keeruline juhul, kui kliente on palju ja erinevaid, kuid alati leidub arvamusliidreid või suuremamahulisi ostjaid, kelle ostupotensiaal on suurem, kui te hetkel kasutate. Võtke nendega otse ühendust, kohtuge ja pakkuge välja soodustusi või koolitage neid uudsete toodete vallas. Nii ehitate üles pikaajalisi partnereid ja kasvatate käivet.

On vastuväiteid või ideid?

Advertisements

Arutelu

2 thoughts on “Neli võimalust käibe võimendamiseks

  1. Kirjavead võiks ara parandada:)

    Posted by Geir | september 8, 2011, 8:28 e.l.
  2. Tanan soovituse eest! 🙂
    Ehk soovid seda ise teha? 🙂

    Posted by Vastus | september 8, 2011, 8:36 e.l.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: