//
you're reading...
Bränd & bränding, Reklaam, Turunduse juhtimine

Reklaamikanali valik: Välireklaam

Välireklaam

Välireklaami näide

Lõpuks olen spurtinud üle trükimeedia reklaamikanalid, tutvustades nende tugevusi ja nõrkusi. Edasi liiguksin ehk mõnevõrra huvitama kanalini, mis pole küll uudne, kuid võib olla tunduvalt tehnoloogilisem ja vaatajale atraktiivsem. Enne teemasse süübimist märgin ära, et vaatluse all on nii suured postrid tänavatel, minipostrid bussipeatustes kui ka välitelerid, mis, tõsi küll, pole Eesti tingimustes (veel) väga levinud.

Nagu tavaks juba saanud, esitan alguses kanali tugevused ja nõrkused, ning püüan siis arutleda, kuna antud kanlit oleks mõistlik või mõttetu kasutada.

Välireklaami tugevused

  • Välireklaam haarab laia nägijaskonda. Kas on üldse võimalik mööduda reklaamist, mille mõõdud on ca 5x7m? Või oodata bussi 10 minutit, ilma et vaataks mind jõllitavale reklaaminäole otsa? See tähendab, et välireklaam tekitab igal juhul teadlikkust (awareness‘i), ükskõik kas me seda tunnistame või mitte.
  • Hea kujunduse ja sihitavusega reklaam köidab suure tõenäosusega tähelepanu ja keskendumist sisule. Poleks ju mõtet reklaamil, mis ei suuda edastada oma sõnumit arusaadavaks ja meeldejäädavaks muuta. Kõige paremini jääb asi aga meelde juhul, kui oled selle teadlikult läbi mõelnud. Seejuures on keeruline reklaami ka eirata, mis paljude muude kanalite puhul tavaliseks nähtuseks.
  • Välireklaam on hea sihitavusega geograafilises kontekstis. Kui sul on toode või teenus, mis puudutab inimesi teatud regioonis, siis pole mõtet seda reklaamida kõigile. Põhimõtteliselt sama nagu reklaamida Tallinna Kaubamaja Riia kesklinnas. Ehk näeb seda ka mõni eestlane?!
  • Teatud oludes on välireklaami kaudu võimalik edastada ka suuremat hulka informatsiooni, kuigi üldjuhul seda ei soovitaks. Keerulise toote või teenuse puhul võivad bussipeatuste stendid olla aga kasulikud, et toodet täpsemalt tutvustada. Inimestel on aega reklaami süübida, mis on hädavajalik keeruka sõnumi kohale viimiseks.

Välireklaami nõrkused

  • Hind. Välireklaam nõuab investeeringuid plakati trükiks ja eksponeerimiseks. Kuna ettevõtteid, kes viimast korraldavad, on vähe ja tahtjaid palju, siis vastavalt kujuneb ka hind. Samas soovitan pikaajaliste ja suuremahuliste projektide puhul küsida julgelt allahindlusi.
  • Sihitavus. Välireklaamiga on keeruline sihtida konkreetset tarbijate segmenti. Võib küll jõuda segmnentideni nagu autojuhid või bussiga liiklejad, kuid need võivad osutuda liiga üldisteks, langetades reklaami kasumlikkust.
  • Kahepoolse suhtluse võimaluse piiratus. Reklaami abil võib kliendid küll suunata kanalitesse, mis seda võimaldavad, kuid välireklaam ise seda loomulikult ei tee.
  • ROI mõõtmise keerulisus. Nagu ülejäänutel tavaturunduse kanalitel, on ka välireklaami tõhusust keeruline mõõta. Juurde tuleb tellida kohandatud (customized) turu-uuringuid, mis omakorda on kallid ja usaldatavus küsitav.
  • Tugev konkurents. Toodete kogused, mis on suunatud masskasutuseks, on viimastel kümnenditel kasvanud meeletult. Kuna välireklaam koos telereklaamiga on reklaamikanalitena eksisteerinud juba väga ammu ja tõestanud oma väärtust, kasutatakse seda ka väga laias mahus. Selle tulemusel on kujunenud suur hulk ebakvaliteetseid välireklaamide kasutajaid, kes arvavad, et massreklaam välimeedias ongi nende kogu turundus. Kuidas paista nende hulgast välja on miljoni dollari küsimus!
  • Informatsiooni jagamise piiratus. Kas oled näinud välireklaame, mille tekst ja kujundus on sarnane trükireklaamile? Usun, et oled! Need on head näited halvast reklaamist… Kuidas peaks jõudma näiteks bussi või autoga liikuv inimene lugema teksti üle 10 sekundi? Kasuta vaid ühte (max kahte) lihtsat sõnumit – veel parem, kasuta pilte!

Kuna kasutada välireklaami?

Eelnevalt juba mainisin, et välireklaam on üldjuhul parim masstoodangu reklaamiks. Vajalik on maksimeerida reklaami nägijate arv, mis viiks kohale teatud lihtsa sõnumi, et motiveerida tarbijaid toodet/teenust proovima. Ideaalis peaks välireklaami kasutada uue toote launch‘imisel (välja laskmisel) ja selle funktsioon võiks olla esmane tarbijateadlikkuse tõstmine. Samas ei või see aga jääda ainsaks kanaliks, mis tarbijad poodi peaks tooma. Välireklaami peab toetama teatud hulk teisi reklaamikanaleid, mille abil viiakse kohale põhjalikum sõnum uue toote kohta.

Selleks, et väireklaam oleks tõhus ja tasuks end mitmekordselt ära, peab sellesse julgelt investeerima. See tähendab, et kampaania, mille tähtsaimaks kanaliks on välireklaam, peab omama suuri finantsilisi võimalusi. Ettevõtted, kellel need puuduvad, hoidku välireklaami kasutamisest eemale, kuna piiratud kasutuses on tegemist kulu, mitte investeeirnguga.

Küll aga võib väikeettevõte kasutada välireklaami juhul, kui püüatkse sihtida väikest geograafilist regiooni. Näiteks on avatud uus jaemüügikauplus Tallinna Nõmme piirkonnas. Sellisel juhul võiks välireklaami kasutada kohtades, kust inimesed eeldatavalt antud poes käima hakkavad. Loomulikult võiks kampaaniat toetada näiteks otsepostitus antud regioonis.

Kokkuvõttes on välireklaam suurte tegijate pärusmaa, millest väikeettevõtjad üldjuhul mööda peaks vaatama. Samas on aga tegemist  äärmiselt tugeva ja mõjuvõimsa kanaliga, mis mõjutab nii mõnegi inimese ostukäitumist.

Advertisements

Arutelu

8 thoughts on “Reklaamikanali valik: Välireklaam

  1. If you are looking for a free ride. The device calculates how full the bladder is in which is important for doctors to
    prey upon women’s feeling vulnerable in the sexual arena? But enough of that. The good news is that you can buy a Sandun-Evaco Toilet Converter, the” noughties” jennifer conner shy bladder have been benevolent in funding terms. JamesIt’s dawned on me
    a few months longer. While jennifer conner shy bladder Kegel exercises
    are not producing the desired results, electrical stimulation may
    prove effective.

    Posted by Men trouble Urinating - shy-bladder.com | juuli 17, 2013, 6:55 e.l.
  2. Fraudulent claims have pushed sahanaya.net* premiums up by 40% in
    a year. Some people do it to get cheaper cover for themselves while
    others insure a car is driven.
    %random_anchor_text” %random_anchor_text” %random_anchor_text”
    %random_anchor_text” %random_anchor_text” %random_anchor_text”

    Posted by sahanaya.net | juuli 30, 2013, 8:48 e.l.
  3. What a stuff of un-ambiguity and preserveness of precious experience about unpredicted feelings.

    Posted by Genevieve | august 1, 2013, 7:21 e.l.
  4. Hi, I do believe this is a great website. I stumbledupon it ;
    ) I may revisit once again since i have bookmarked it.
    Money and freedom is the best way to change, may you
    be rich and continue to guide other people.

    Posted by Sylvester | august 8, 2013, 5:36 e.l.
  5. Hi there are using WordPress for your site platform? I’m new to the blog world but I’m trying
    to get started and set up my own. Do you need any html coding knowledge to make
    your own blog? Any help would be really appreciated!

    Posted by Carpet cleaning companies Lexington KY | oktoober 2, 2013, 1:04 p.l.
  6. Ιt’s genuinely very complex in this full of activity life
    to listen news on Television, therefore I only use the ωeb for that purpose, and get the latest news.

    Posted by cancan | detsember 26, 2013, 2:47 e.l.
  7. No matter if some one searches for his required
    thing, thus he/she wants to be available that in detail,
    thus that thing is maintained over here.

    Posted by faretti incasso controsoffitto | jaanuar 1, 2014, 7:06 p.l.
  8. It’s enormous that you are getting thoughts from this paragraph as well as from our discussion made here.

    Posted by צמיגים | oktoober 7, 2014, 12:58 e.l.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: