//
you're reading...
4P, Bränd & bränding, Turunduse juhtimine

Segmenteerimine – efektiivse turunduse võtmesõna

Segmenteerimine

Segmenteerimine

Jätkusuutliku ärilise projekti tagab kriitiline nõudluse kogus, mis katab ettevõtja kulud teatud väärtuse loomeks. See tähendab inimeste olemasolu, kes soovivad ja on võimelised sinu loodud väärtust tarbima teatud õiglase hinna juures. Arvamusi, mis on õiglane väärtus/hind, sobiv toode, brändi maine ja võimalus väärtust tarbida on aga unikaalne igal indiviidil, kes võib osutuda sinu parimaks kliendiks. See tähendab, et nõudluse kombinatsioone tarbitava toote omadustest on peaaegu sama palju kui potentsiaalseid tarbijaid. Loomulikult, jälgides erineva äri-ja turundusalase kirjanduse nõuandeid, paigutame kliendi oma väärtusahela keskmesse, püüdes mõista iga indiviidi vajadusi ja rahuldada neid võimalikult endale kasumlikul moel. Seega kombineerime äritegevuse kaks peamist eesmärki, mis tagavad jätkusuutlikkuse: 1. kasumi teenimise ja; 2. kliendi vajaduse rahuldamise. Mida aga teha, kui erinevaid soove on sama palju kui kliente? Kas kliendil peab alati õigus olema valida unikaalselt temale pakutavat toodete/teenuste paketti? Kui jah, siis mis on õiglane hind ja kui kaugele peame minema, et rahuldada konkreetset indiviidi vajadust? Nendele küsimustele püüan leida vastuse, võttes eelkõige arvesse segmenteerimise vajalikkuse ja ulatuse konkreetses ettevõttes.

Segmenteerimine (nagu sa kindlasti juba tead) on tarbijate grupeerimine teatud omaduste alusel. Näiteks võib kliente segmenteerida nende tegevusala, ostumahtude, ostukäitumise või mille iganes alusel. Oluline on grupeerida oma klientuur nii, et kõik kliendid kuskile kuulusid ja gruppe oleks mõistlikus koguses ja piisavas kvaliteedis. Mida rohkem omadusi, mis kliente omavahel ühendab, seda homogeensemad ja sinule kasulikum see ka on. Miks? Sest kergem on valida turunduskomponente (hind, reklaam, sõnum jne), mis vastaksid grupi liikme konkreetsele vajadusele.

Olenevalt tööstustest ja ettevõtte strateegiast võib nõudlust rahuldada kahel üksteisele vastanduval meetodil. Esiteks võib turg nõuda toote või teenuse täielikku kohandamist konkreetsele vajadusele. See tähendab, et segmenteerimine on põhimõtteliselt võimatu või mõttetu. Näiteks on täielikult kohandatud toodeteks uute veebilahenduste loomise teenused, mille tootmiseks ei kasutata varasemalt loodud baasmudelit. Loomulikult on 100% kohandatus (customized) teenused ja tooted kõige kallimad. Üldjuhul kasutatakse neid olukorras, kus kliente on vähe, ostukogused suured või tootmisprotsessi muutuvkulud madalad. Samuti, arvestades kliendi vajadusi, on kohandatud teenus kõige suurema väärtusega.

Teise segmenteerimise äärmusena on klientuuri täielik homogeensus, mis tähendab, et suur hulk kliente on väga sarnased. Alati on küll võimalik leida erinevusi, kuid teatud juhtudel pole see mõistlik. Näiteks võib terve riigi elanikkond olla üks suur segment, kes tarbivad toodet sama tiheduse, funktsiooni ja kvaliteediga. Ühele homogeensele segmendile on turundus kõige odavam ja lihtsam, kuna turundussõnumeid, kanaleid jne. ei pea varieerima.

Kahe äärmuse vahele jääb hall ala, mida iga ettevõtte vastavalt vajadusele rakendada ka võib. Soovitavalt oleks ideaalis parim end konkurendist diferentseerida, ehk kui konkurent on suurettevõte, kes pakub ühte toodet ühele turule, siis sina võiksid pakkuda suurt hulka erinevaid kliendivajadustest lähtuvaid spetsifikatsioone (juhul kui tootmiskulud on mõistlikud). Minnes aga tagasi turu ja klientide segmenteerimise juurde, pole võimalik anda konkreetset vastust, kuidas, keda ja mitmeks segmendiks jaotada. Segmenteerimise võimaluste analüüsiks soovitan aga kasutada nn. klasteranalüüsi, millest google’e kindlasti rohkem infot jagab. Oluline on aga eelnevalt paika panna, milline on ettevõtte strateegia, konkurentsipositsioon ja mõistlik majanduslik vajadus. Samuti soovitan kasutada ka nn. psühholoogilist segmnteerimist (pole kindel, kas antud mõiste päris täpne on), mis sisuliselt tähendab, et pakkuda teenuseid/tooteid vastavalt kliendi soovile end teistest eristada.

Kokkuvõttes tuleks igal ettevõttel lähtuvalt oma tegevusala spetsiifikast ja olukorrast konkreetselt paika panna segmenteerimise alused ja ulatuse. See aitab kontrollida ja süstematiseerida turunduskulusid ning panna paika ettevõtte strateegilise arengusuuna ja fookuse.

Advertisements

Arutelu

13 thoughts on “Segmenteerimine – efektiivse turunduse võtmesõna

  1. I’m a retired clinical psychologist and now conflict expert…I enjoy very much getting involved in other people’s conflicts and give tools
    and ideas to solve them. Conflicts are great to foster our self-growth!
    so, if you haven’t thought about it before, I’m inviting you to go out and get yourself a good enemy.
    Then, you can get to know yourself, what are your goals in life, your values and how to manage real anger in a productive way.
    What else can you wish for? Appreciate your enemy today, for
    teaching you so many things…. And, if you manage to solve the dispute and reconcile, its time
    to find another enemy!

    Posted by http://quizilla.teennick.com/stories/19527230/very-important-betfred-free-bet-information-for-all-internet-betting-users | jaanuar 14, 2013, 3:00 e.l.
  2. Wow, amazing weblog structure! How long have you ever been blogging for?
    you made running a blog look easy. The total look of your website is wonderful, let alone the content material!

    Posted by area checker link examination search engine optimization study come across far more why don't we carry out study. | märts 5, 2013, 7:06 p.l.
  3. We are a group of volunteers and starting a new scheme in our community.

    Your site offered us with valuable information to work on.
    You’ve performed an impressive job and our whole neighborhood shall be grateful to you.

    Posted by Green coffee bean extract | mai 2, 2013, 6:35 p.l.
  4. There’s definately a lot to learn about this topic. I really like all the points you’ve made.

    Posted by meble na wymiar katowice | mai 16, 2013, 7:02 e.l.
  5. Howdy! I hope you don’t mind but I decided to post your site: https://estmarketing.wordpress.com/2011/04/03/segmenteerimine-%e2%80%93-efektiivse-turunduse-votmesona/ to my on-line directory website. I used, “Segmenteerimine – efektiivse turunduse võtmesõna | Turundus: Praktikas ja Teoorias” as your blog title. I hope this is okay with you. In the event you’d like me to change the title or perhaps
    remove it entirely, e-mail me at chauncey_mattson@zoho.

    com. Thanks for your time.

    Posted by chemical | juuni 1, 2013, 7:04 p.l.
  6. Hi there! I just wanted to ask if you ever have any problems with hackers?
    My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing
    months of hard work due to no backup. Do you have any methods
    to protect against hackers?

    Posted by orange county fl property appraiser | august 5, 2013, 6:07 e.l.
  7. Thanks for sharing your thoughts about real online
    jobs that pay weekly. Regards

    Posted by click here | august 6, 2013, 1:55 e.l.
  8. I’m really enjoying the theme/design of your weblog. Do you ever run into any internet browser compatibility issues? A handful of my blog audience have complained about my website not working correctly in Explorer but looks great in Firefox. Do you have any ideas to help fix this issue?

    Posted by florida concealed weapons permit cost | august 10, 2013, 1:01 e.l.
  9. Yes! Finally ѕomeone writes аbout clone golf clubs complete sets.

    Posted by best golf swing video | jaanuar 5, 2014, 8:00 e.l.
  10. My spouse and I stumbled over here by a different
    web address and thought I may as well check things out.
    I like what I see so now i’m following you. Look forward to looking into your web
    page for a second time.

    Posted by bioingenios.ira.cinvestav.mx | september 14, 2014, 12:48 p.l.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: