//
you're reading...
4P, Bränd & bränding

Suurim viga turundamisel – kliendiprofiil

Milline on suurim viga, mida ettevõtted turundamise seisukohast teevad?

Kliendiprofiil

Kliendiprofiil

Loomulikult on “vigu” palju ja alati võib võib ju vaielda, mis on õige ja vale – peamine, et turunduse kõik detailid oleksid ühtselt komplekteeritud terviklikuks kontseptsiooniks. Kust aga alustada? Mille põhjal kontseptsioon valida ja millised on detailid, millele rõhku peaksime panema? Vastates nendele küsimustele,  jõuame ka teemani, mis minu arust on üheks enamlevinumaks turundamise veaks paljudes ettevõtetes.

Vastus on lihtne – kliendiprofiili loomine! Kui palju on veel turundajaid, kes ei oska vastate küsimusele, kes on nende peamine kunde ja miks nad tema toodet ostavad. Kui paarkümmend aastat tagasi võis kliendiprofiili kujundada läbi 3-4 nn. muutuja, siis praguses komplektses maailmas, kus suuremaid kliendigruppe võib olla 10-20, mis omakorda veel alamgruppideks jaotuvad, sellest ei piisa.

Seega, tunne oma klientuuri paremini kui ise ennast ja ära kujunda turunduskontseptsiooni (hind, disain, paki suurus, kliendisegmendi valik jne jne) läbi oma tootmisvõimaluste, vaid turul valitseva lõhe (market gap) alusel. See tähendab, et sa pead tohutult vaeva nägema informatsiooni kogumiseks erinevatest allikatest, nagu statistikaamet, google, turu-uuringu ettevõtete sündikaatuuringud jne.

Mida sealt otsida ja kuidas see rakendada oma kontseptsiooni? Näiteks, kujuta ette, et sul on võimalus toota uudset salendava toimega jooki. Ära alusta kontseptsiooni loomist selles, et kuidas kujundada oma reklaam ja kuhu see üles panna – see on kõik teisejärguline algusfaasis. Korja kokku andmeid, kes on peamiselt huvitatud salendavast toimest – kas peaksid sihtima inimesi, kes teevad juba sporti ja soovivad tervislikku spordijooki või oleks mõistlik hoopis turundada ülekaalulistele?

Mõlemad variandid võivad olla kasumlikud – kuid ka kahjumlikud! Kust seda teada saada, on tarvis hinnata antud turgude mahte, konkurentsi, olemasolevate brändide tugevust ja palju muud. Samuti peaksid mõtlema, kas sinu kliendigrupp soovib tõesti kaalu kõvasti alandada või lihtsalt saledat joont hoida. Vastavalt sellele peab looma ka turundussõnumi ja toote spetsifikatsiooni.

Lisaks võiks mõelda, kas sinu klientuuriks on pigem naised või mehed? Kui vanad nad on? Kuna nad jooki tarbivad, kas pärast või enne trenni? Või kodus söögi kõrvale? Viimase variandi puhul võiks mõelda pakendi suuruse peale, kuna koju on võimalik osta ka suuremas pudelis jooki. Samuti peaksid teadma orienteeruvat sihtgrupi sissetulekut antud vanuselises piirandus, nende suurimaid väljaminekute artikleid jne jne. See on kõik olemas statistika andmebaaside, sa pead vaid leidma ja analüüsima õiget infot!

Nii, kui oled valmis saanud profiiliga, mis võiks koosneda ca. 20st muutujast, mis kirjendavad sinu peamist klientuuri, peaksid suutma ka öelda, palju on inimesi, kes võiksid sinu toodet kasutada ja kui tihti. See aitab hinnata orienteeruvat müügimahtu kuus ja panna seega ka paika võimaliku finantstulu vs kulu, kasumi ja turu osakaalu.

Järgnevalt peaksid leida inimesed, kes sobivad sinu loodud profiili 100%. Räägi nendega ja mõsta, mis on nende probleemid, miks nad sinu toodet kasutaksid või ei kasutaks, millised on nende mõttes, arvamused ja  taju tootesse. Viimane on väga oluline ja tihti on seda keeruline saada adekvaatset ja ausat vastust, nii et ära usu kõike, mis sulle öeldakse – kontrolli!

Lõppkokkuvõtteks peaks sul valmis olema täpne kliendiprofiil, mis kirjeldab detailselt inimest, kes sinu toodet ostab. Vahel võib ka juhtuda, et avastad mitu erinevat segmenti, kes võiks sinu toodet tarbida. Juhul kui tegemist on suhteliselt sarnase elustiiliga inimestega, kes erinevad vaid soo poolest, võid turundussõnumi ja kogu kontseptsiooni jätta samaks, kuid kasutada kahte erinevat disaini – meestele ja naistele. Juhul kui segmendid on väga erinevad, peaksid mõtlema pigem kahe erineva brändi loomisele, mis muidugi tõstab kujunduskulusid märgatavalt.

Ehk on kellegil veel arvamusi, mõtteid või kogemusi, mida teistega jagada?

Advertisements

Arutelu

2 thoughts on “Suurim viga turundamisel – kliendiprofiil

  1. As the admin of this web page is working, no question very quickly it will be famous, due to its feature contents.

    Posted by what is a graduate certificate | märts 20, 2013, 1:27 p.l.
  2. Thanks to my father who informed me on the topic of this webpage, this website is in
    fact amazing.

    Posted by Home Improvement | juuli 19, 2013, 10:31 p.l.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: